Tour door het Zuidereiland - Wanaka/Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu Tour door het Zuidereiland - Wanaka/Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu

Tour door het Zuidereiland - Wanaka/Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Wanaka

Vanochtend ging de bus om 7:30 uur richting Wanaka. Onderweg zijn we op verschillende plekken gestopt om foto’s en een wandeling te maken. We zijn ook naar een meer geweest met ontzettend helder blauw water en daarna zijn we doorgereden naar ons hostel Base Wanaka. We hebben avondeten gehad bij Big Fig. Daarna was er de karaoke avond in de bar van het hostel. Ik heb met Julia ‘Lay all your love on me’ van ABBA gezongen en ‘When I was high’. Helaas hadden wij niet gewonnen, maar degene die gewonnen had ging weg dus mochten wij zijn prijs van $40 aan bier en pizza gebruiken.


Queenstown

Vandaag is de dag: ik ga bungee jumpen! Tessa en Meghan gingen ook bungee jumpen. Om 12:10 uur moesten wij ons melden. We moesten een vragenlijst invullen en werden gewogen. Op onze handen werd ons gewicht geschreven en welk nummer wij zijn bij de bungee en bij de swing. Met een bus werden wij naar de Nevis berg gebracht. Onze handen met nummers werden door ieder verschillend persoon dat wij tegen kwamen gecheckt. We kregen een harnas aan en gingen met een kabelbaan naar het platform waar we vanaf zouden springen. In de cabine bij het platform kregen we ook banden om onze voeten. We zitten namelijk met de kabel vast aan onze voeten en aan onze buik. Meghan zou eerst gaan, daarna Tessa en daarna ik. Er werd ons verteld dat je een betere bungee hebt als je van het platform springt in plaats van je laat vallen en dat je eerst met je hoofd naar beneden moet gaan. Als je 3x gebunged had dan kon je aan het touw dat aan je voeten vast zat trekken zodat de kabel aan je voeten los zou gaan en je niet ondersteboven omhoog werd gehaald. Voor de laatste keer werden mijn handen en harnas gecheckt en daarna mocht ik in de stoel gaan zitten. Het touw werd aan mijn voeten vast gemaakt en ik mocht naar het platform lopen. Tot dat moment was ik eigenlijk nog helemaal niet bang, maar toen ik naar het kleine platform moest lopen werd het toch wel spannend. Ik ging aan de rand van het platform staan, moest nog 2x in de foto en het aftellen begon. Door alle adrenaline weet ik niet meer precies of ik gesprongen heb, maar gelukkig hebben we de video! Het was echt zo ontzettend gaaf! Bij de 3de bungee trok in aan het touw en hing ik rechtop en werd ik weer omhoog gehaald. Het engste hadden we gedaan! Nu door naar de swing! De swing was vanaf dezelfde berg. De man die bij de swing stond adviseerde ons om achteruit van de swing te gaan aangezien wij de bungee al hadden gedaan en achteruit heel anders zou zijn. Ik mocht eerst deze keer. Er werd gevraagd of ik wilde dat er afgeteld zou worden of dat ik een verassing wou. Ik gaf aan dat ik een verassing wou en dat was zo'n goede keuze! De swing was ook echt super gaaf en vooral omdat ik achteruit ging. Nadat Meghan was geweest wilden wij onze foto's en filmpjes zien. De vrouw achter de balie vroeg waarom wij ook niet de katapult wilden doen aangezien we toch al bijna alles hadden gedaan en wij besloten ook de katapult te doen. In de katapult lag je in een harnas en werd je echt afgeschoten. De katapult was ook heel leuk, maar wel de minst leuke van allemaal. De bungee was zeker weten de leukste!! Aangezien Meghan en ik om 11 uur ontbeten hadden en daarna niks meer gegeten hadden, hadden we ontzettende honger want het was al 5 uur. We gingen met ons alle 5 eten bij Ferg Burger. Hier hebben ze de beste burgers in heel Queenstown en dat kon je zeker ook proeven. De burger was echt heerlijk! Daarna hebben we een powernap gedaan, gedoucht en hebben Meghan en ik nog een biertje gedronken bij Smits.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Jan. 2019
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 5002

Voorgaande reizen:

06 Februari 2019 - 09 Juli 2019

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: