Greyhounds, Taupo/Rotorua en races - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu Greyhounds, Taupo/Rotorua en races - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu

Greyhounds, Taupo/Rotorua en races

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Juni 2019 | Nieuw Zeeland, Taupo

Ik ben begonnen met mijn werk bij de greyhounds. Mijn werkdagen beginnen om 7 uur en eindigen rond 4 uur/half 5. Over het algemeen ziet mijn werkdag er als volgt uit: We beginnen met de honden naar buiten te doen zodat wij hun kennel kunnen schoonmaken en ze vers water kunnen geven. Daarna doen we de honden weer naar binnen, krijgen ze biscuits en maken we het voer voor 's middags klaar: brokken en vlees. We trainen de honden die niet racen die week en we trainen de puppy's. De honden worden getraind om zo snel mogelijk een afstand af te leggen door achter een touw met een fluffy knuffel te rennen aangezien ze dit ook bij een echte race moeten doen. Daarna hebben wij koffiepauze. Na de pauze masseren we de honden die de volgende dag moeten racen met een pulse apparaat. We hebben lunchpauze en na de lunchpauze doen we de honden weer naar buiten om hun kennels weer schoon te maken alleen deze keer niet zo grondig als in de ochtend. Nadat wij de honden weer naar binnen hebben gedaan en ze gevoerd hebben is al het werk klaar en mogen we naar huis. In de 2 weken dat ik hier nu werk zijn er al 2 honden bevallen. 1 hond heeft 2 puppy's gekregen en de ander 4 puppy's. Er moeten nog 5 honden bevallen voor midden augustus.

We hebben de visitors hunt gehad. Dit betekent dat er veel mensen van verschillende hunt verenigingen komen om met ons te hunten. Normaal gesproken hunt ik in mijn eigen wedstrijdjasje aangezien ik geen lid ben van de Manawatu hunt, maar omdat het de visitors hunt was mocht ik voor 1x in een jasje rijden met de kleuren van Manawatu: Groen met paars. Voor de hunt hadden we eerst de breakfast met een glaasje port. Ik reed Charlie als second horse. Het was een hele goede hunt en de hounds hadden zelfs een kill. Na de hunt was er de breakfast zoals altijd en werden er vakantiehuizen geveild om geld in te zamelen voor de hunt.

Ik heb ook weer een hele boel leuke dingen gedaan. Ik ben met Mary naar de film Rocketman geweest. Ook ben ik een paar dagen weg geweest. Mary en ik overnachten 2 nachten in Taupo bij Taupo Urban Retreat Backpackers. Aangezien wij de eerste nacht na een hunt wegreden en laat aankwamen, hebben wij die avond niks meer gedaan. De volgende ochtend hebben wij ontbeten bij Spoon and Paddle cafe. Vandaag gaan we naar Rotorua. We zijn naar Wai-o-tapu geweest. Hier hebben we rondgewandeld en geisers gezien. Daarna hebben we geluncht in the Irish pub Hennessy's. We hebben gewinkeld en zijn daarna naar de luge geweest. We hadden allebei 4 ritten. Daarna hebben we een wijntje gedronken en zijn we terug gegaan naar Taupo. We hebben avondeten gehad bij Cobb & Co. Daarna hebben we wat gedronken in ons hostel en in een wijnbar.
We hebben ontbeten bij Dixie browns. Daarna zijn we naar Craters of the Moon en de Huka Falls geweest. We hebben lunch gehaald bij Brumby's Bakery en zijn daarna richting huis gereden aangezien het weer niet zo goed is en het regende. Onderweg zijn we gestopt bij Acacia Bay en in Taihape voor een foto met de cumboot. Daarna zijn we naar Mary gereden en hebben we de kalfjes gevoerd en een paar biertjes gedronken met de werkers van de farm. Daarna hebben we wat gegeten in de pub in Halcombe met Mary's familie.

Ook ben ik naar de races geweest met Mary en haar familie en een aantal vrienden. We zijn met een busje naar Palmy gereden. Mary's moeder had een tafel gereserveerd. Eerst hadden we een lunch. Vandaag zijn er 8 races. Iedereen betaalt $20 en hierdoor kun je elke race 1 paard uit kiezen waarvan je denkt dat die gaat winnen. Ik heb 2 races gewonnen. Emily was met de hounds bij de races. Na de races zijn we naar Mary's huis geweest en hebben we drankspelletjes gedaan met Mary, Louise, William (broertje van Mary), Grace (nichtje van Mary) en Wilby.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Jan. 2019
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 4986

Voorgaande reizen:

06 Februari 2019 - 09 Juli 2019

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: