Tour door het Zuidereiland - Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu Tour door het Zuidereiland - Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu

Tour door het Zuidereiland - Christchurch

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vanochtend ging om 9 uur de bus richting Christchurch. Hier kwamen we rond 1 uur aan. We hebben ingecheckt bij ons hostel YMCA en hebben wat gegeten. Daarna ben ik naar de botanische tuin geweest. Aangezien het herfst is waren hier helaas geen bloemen, maar het was nog steeds een mooi gezicht. Daarna kwam ik Lilly en Valerie weer tegen en hebben we gewinkeld en avondeten gehaald. Ik heb butter chicken gemaakt voor Valerie en mij. Na het eten hebben we ons klaargemaakt en zijn we naar Boo Radleys geweest. Hier hebben we 2 biertjes gedronken en daarna zijn we terug gegaan naar ons hostel.

Vanochtend hebben we heerlijk uitgeslapen en heeft Lilly eieren gemaakt voor het ontbijt. Daarna ben ik met Valerie en Lilly naar het museum van Christchurch geweest waar ze de geschiedenis van Christchurch laten zien. Na het museum zijn Lilly en ik na een art gallery geweest en hebben we geluncht bij bacon burger. Het was prachtig weer dus we hebben heerlijk in de zon geluncht. Daarna had Valerie ons weer gevonden en zijn we naar het monument met de 185 lege witte stoelen geweest als herdenking aan de slachtoffers die omkwamen bij de aardbeving in 2011. Ook zijn we naar de Cathedral geweest die in 2011 verwoest werd en helaas nog steeds niet volledig is gerestaureerd. Na de Cathedral hebben we wat straat kunst bekeken. Terug in het hostel hadden wij helemaal geen honger aangezien wij om 3 uur nog een hele grote burger hadden gehad. We hebben uno gespeeld en ons klaargemaakt en we zijn naar the Rockpool bar gegaan. Hier hebben we een paar potjes pool gespeeld. Daarna ging de rest terug naar het hostel en heb ik met Lilly nog 1 biertje gedronken bij Boo Radleys.
Vanavond heb ik mijn terugvlucht naar Nederland gewijzigd. Ik zou 18 juni al naar huis gaan, maar ik wil graag het hunt seizoen afmaken en deze duurt tot eind juni. Daarom heb ik mijn vlucht gewijzigd naar 8 juli zodat ik ook wat extra tijd heb om het Noordereiland te bekijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Jan. 2019
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 4994

Voorgaande reizen:

06 Februari 2019 - 09 Juli 2019

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: