Hunten en youngfarmers ball - Reisverslag uit Himatangi, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu Hunten en youngfarmers ball - Reisverslag uit Himatangi, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu

Hunten en youngfarmers ball

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Himatangi

Na mijn fantastische trip door het Zuidereiland hebben wij weer een aantal hunts gehad. Emily en ik zijn naar de Heroines Hunt geweest in Dannevirke. Dit was een speciale hunt. De hunt is namelijk een fundraiser om geld in te zamelen voor onderzoek naar borstkanker. Emily reed Axle en ik reed vandaag Pony. Dit was Pony's eerste hunt dus in het begin deden wij het wat rustig aan om af te wachten hoe hij zou reageren. Na een paar sprongen bleek hij het super goed te doen en besloten wij wat meer naar voren te gaan aangezien er ongeveer 140 mensen mee deden met de hunt. Pony spong echt alles super goed tijdens de hunt!
Ook heb ik Red naar zijn eerste hunt van dit seizoen meegenomen. Hij deed het echt super goed en was fantastisch op de bergen! Hij kreeg zelfs zijn eerste trofee.
We hebben ook een gezamenlijke hunt gehad met Rangitikie. Emily nam 12 hounds mee en Rangitikie nam 12 hounds mee en beide huntsmans begeleidden de hunt. Het was een goede hunt. De hounds huntten zo goed dat ze aan het einde niet wilden stoppen met hunten en een hele grote sprint hadden van 8 km en de meeste mensen niet meer bij konden blijven.

Aangezien ik nu niet meer voor Mark Goodwin werk heb ik helaas ook geen auto meer. Vandaar dat ik een eigen auto heb gekocht namelijk een Toyota Corolla. Helaas heb ik nog geen nieuw vast werk. Daarom heb ik een aantal keren bij Mary gewerkt en heb ik koeien gemolken en kalfjes gevoerd. Tijdens het hunten hoorde iemand dat ik op zoek ben naar werk. Zij heeft een vriendin met een eigen bedrijf met greyhounds (racehonden) en zij zijn altijd op zoek naar nieuwe mensen. Ik heb de eigenaar gebeld en ik ben langs geweest om kennis te maken. Het bedrijf heet Bigtime International Racing Kennels. Zij hebben ongeveer 400 greyhounds. Ongeveer 150 honden racen en de rest van de honden zijn puppy's van verschillende leeftijden. Mijn werkzaamheden zullen bestaan uit het schoonmaken van de kennels, voeren van de honden, trainen van de honden en het masseren van de honden. Het lijkt mij heel leuk om met de greyhounds te werken en het voordeel is dat het maar 15 minuten van huis is en ik er zoveel kan werken als ik wil.

Samen met Emily, Mary en het zusje van Mary (Louise) ben ik naar het Opiki Youngfarmers Ball geweest. We hebben hiervoor een jurk gehuurd en ik kon hakken lenen van Emily. Het was ontzettend gezellig en er was een hele goede band waardoor wij bijna de hele avond op de dansvloer stonden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Jan. 2019
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 4984

Voorgaande reizen:

06 Februari 2019 - 09 Juli 2019

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: