Tour door het Zuidereiland - Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu Tour door het Zuidereiland - Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu

Tour door het Zuidereiland - Franz Josef

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Vandaag hoefden we maar 1,5 uur te rijden voordat wij in Franz Josef waren bij ons hostel Rainforest Retreat. Hier hebben we eerst geluncht. Daarna heb ik gewandeld in de Franz Josef Valley en daarna ben ik met de rest in de hottub geweest. Als avondeten hebben we ‘All you can eat’ pizza gehad in het hostel. Tijdens het happy hour waren alle cocktails $5 dus deze moesten wij zeker even proeven.

Vanochtend ging de wekker om 7 uur. Om 8:30 uur vertrekt namelijk de helikopter voor de wandeling op de gletsjer. We kregen warme, waterdichte kleren en schoenen en spijkers voor onder onze schoenen. Toen gingen we met de helikopter de berg op. Ik had het geluk dat ik voorin mocht zitten aangezien ik 1 van de lichtste was. Als de zwaarste mensen namelijk voorin gaan zitten dan kan de piloot niet snel optrekken mocht dit nodig zijn. De helikopter landde op het ijs van de gletsjer. We kregen een wandelstok en begonnen met wandelen. Soms moesten we echt helemaal door het ijs heen wat echt gaaf was! Op een gegeven moment konden we niet meer verder. De gletsjer was namelijk veranderd de nacht ervoor waardoor er een gat was ontstaan en wij een andere weg moesten vinden. Na een wandeling van ongeveer 2,5 uur gingen we weer met de helikopter naar beneden.
Ik ben snel terug naar ons hostel gegaan om mij om te kleden, want een half uur later ging ik al kajakken samen met Julia. Het water was echt zo glad en we hadden een hele gave weerspiegeling van de bergen. We hebben ongeveer 2,5 uur gekajakt. Daarna hebben we bij de supermarkt een paar biertjes gehaald en hebben we avondeten gehad. Daarna hebben we wat biertjes gedronken en kaartspelletjes gedaan en zijn we naar de bar in ons hostel gegaan om daar wat te drinken. Je mocht niet je eigen alcohol drinken dus hebben we gewacht totdat iemand zijn glas leeg had. Met dat glas zijn we naar Julia’s kamer gegaan en hebben we het stiekem met ons eigen bier gevuld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Jan. 2019
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 4990

Voorgaande reizen:

06 Februari 2019 - 09 Juli 2019

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: