Tour door het Zuidereiland - Deep South - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu Tour door het Zuidereiland - Deep South - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu

Tour door het Zuidereiland - Deep South

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Dunedin

Vandaag begin ik met de Deep South tour. Dat betekent dat ik vanaf Queenstown nog een aparte ronde doe helemaal naar het zuiden van het eiland. Helaas doet niemand van mijn nieuwe vriendinnen die tour dus heb ik van iedereen afscheid moeten nemen. We hebben de hele dag alleen maar gereden en zijn onderweg gestopt voor een pie. Rond half 5 waren we bij ons hostel in Dunedin. Ik ben met Amanda naar 2 art gallery's geweest en we hebben street art gezien. Daarna hebben we sushi gegeten bij the Jitshu en hebben we op onze kamer een film gekeken.

Invercargill

Om 08:00 uur ging de bus richting Invercargill. Onderweg zijn we gestopt bij Nugget point the Catlins en hebben we zeeleeuwen gezien. Daarna reden we langs een plek waar de eerste film van Narnia werd opgenomen. We zijn gestopt bij de Purakaunui Falls en Tautaku Bay. Ook zijn we bij de Cathedral Caves geweest. Deze zijn alleen maar 2 uur per dag open als het water laag staat, want anders staan deze volledig onder water. Wij hadden het gelukkig dat op het moment dat wij er waren het water laag stond zodat wij ze konden bekijken. Ook zijn we gestopt bij Curia Bay om te lunchen. We zijn naar Wapapa point gegaan om zeeleeuwen te spotten, maar deze hebben wij helaas niet gezien. Daarna zijn wij doorgereden naar ons hostel waar wij rond 17:45 uur aankwamen. We hebben in het hostel pasta met salade gegeten. Er was zelfs wat pasta over wat wij voor de volgende dag als lunch kunnen meenemen.