Tour door het Zuidereiland - Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu Tour door het Zuidereiland - Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu

Tour door het Zuidereiland - Lake Tekapo

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Olivia heeft mij vanochtend naar de bus gebracht. De bus ging gelukkig niet eerder dan 9 uur zodat wij een beetje konden uitslapen. Vandaag gaan we naar Lake Tekapo. Helaas is het vandaag heel bewolkt en gaat het vanmiddag ook alleen maar regenen. Daarom heb ik besloten om een extra nacht in Lake Tekapo te blijven aangezien het morgen de hele dag zonnig wordt en de omgeving dan veel mooier is. Rond 2 uur waren we bij ons hostel Lakefront Lodge en het regende toen al. Daarom ben ik met Lilly naar de hot pools gegaan. Hier zijn wij gebleven tot half 7 en we hebben lekker de hele middag niks gedaan. Daarna hebben we pasta gemaakt en nog een film gekeken in de tv ruimte van ons hostel.

Vanochtend ging de wekker om 6 uur aangezien wij een berg wilden beklimmen om de zonsopgang te zien. De wandeling zou ongeveer een uur duren volgens het bordje maar wij hebben dit in 30 minuten gedaan. We waren ook helemaal kapot toen we bovenaan waren. Het was buiten ons hostel 3 graden dus boven op de berg was het nog kouder. Gelukkig hoefden we maar 20 minuten te wachten tot de zonsopgang en dat was het zeker waard. Na de zonsopgang zijn we naar beneden gewandeld en hebben we een lekkere warme douche genomen en een kop thee. Daarna zijn we naar een populaire kerk in de buurt geweest. De kerk is echt heel erg klein, maar deze is zo populair door het prachtige uitzicht. Gisteren zijn we langs Lake Pukaki gereden, maar aangezien het regende hadden we geen mooi uitzicht en dus wilden wij deze vandaag gaan bekijken. Helaas konden we in de buurt geen auto huren of met de bus naar het meer. Daarom wilden we liften. Na 30 minuten hadden we nog steeds geen auto gevonden en wilden wij het bijna opgeven, maar toen opeens stopte er een auto die onderweg was naar Queenstown en ons wel een lift wilde geven. Wat een geluk hadden wij! Lake Pukaki was echt prachtig door de zon en het water was echt super blauw. Aangezien er vandaag ook een kiwi bus naar Lake Tekapo reed en dus stopte bij Lake Pukaki, konden wij met de kiwi bus terug naar ons hostel. Hier hebben we boodschappen gedaan bij de supermarkt en de rest van de dag hebben wij lekker gechild en een film gekeken.