Tour door het Zuidereiland - Kaiteriteri/Westport - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu Tour door het Zuidereiland - Kaiteriteri/Westport - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu

Tour door het Zuidereiland - Kaiteriteri/Westport

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Kaiteriteri

De wekker ging om 4:15 uur, want ik moest om 7:15 uur in Wellington zijn. Daar stapte ik op de bus van Kiwi Experience voor mijn tour. We zijn met de ferry naar het Zuidereiland gegaan en vanaf daar weer met de bus naar Kaiteriteri, dat ligt in de regio Abel Tasman. Onze buschauffeur Ben vertelde ons dat Nieuw Zeeland is ontdekt door de Nederlander Abel Tasman en hij heeft Nieuw Zeeland genoemd naar de provincie Zeeland.
De ferry waarmee wij gingen had in het logo een dolfijn. Ergens in de 19de eeuw was er een dolfijn (Poloris) die alle schepen door de bergen veilig naar het Zuidereiland begeleidde. Poloris deed dit voor een aantal jaren. Totdat er op een dag een dronken zeeman door de bergen vaarde. Hij pakte voor de lol zijn muskiet en schoot op Poloris. Hij raakte Poloris en verwondde hem. Hierna werd Poloris voor een hele tijd niet gezien. Het duurde even maar Poloris kwam weer terug. Het gerucht gaat dat Poloris alle schepen door liet behalve het schip van de dronken zeeman. Poloris verdween plotseling in 1903 en men denkt dat hij gestorven is van ouderdom. Er mocht namelijk niet op Poloris gejaagd worden.

Na een hele dag reizen met de bus en ferry kwamen we om 17:30 uur eindelijk aan in ons hostel Kaiteri Lodge. Ik heb met Tessa, Mira, Meghan en Hannah een paar foto’s genomen bij het strand en pizza gegeten in het hostel met een wijntje. Na het eten hebben we kaartspelletjes gedaan en wat gedronken tijdens het happy hour.

Westport

Vanochtend konden wij lekker uitslapen, want om 11:30 uur vertrok de bus pas naar de volgende bestemming. Onderweg zijn we bij Nelson Lakes gestopt om foto’s te maken en te zwemmen. Om 17:15 uur kwamen we aan bij ons hostel: Bazil’s hostel. We hebben zelf eten gekookt en zijn daarna op tijd naar bed gegaan. We hadden de nacht ervoor namelijk maar een paar uur geslapen en morgenavond hebben we een groot thema feest.