Hunt week - Reisverslag uit Waitotara, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu Hunt week - Reisverslag uit Waitotara, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu

Hunt week

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 April 2019 | Nieuw Zeeland, Waitotara

Ik heb weer ontzettend veel leuke dingen meegemaakt in dit prachtige land met geweldige mensen!

Ik heb voor het eerst met een paard gezwommen. Hannah en ik zijn met Knife en Fin naar de Ohau rivier geweest wat vlak bij ons werk is. Ik reed Fin zonder zadel en we gingen langzaam de rivier in. In het begin vond hij het nog eng, maar na een tijdje ging Fin diep genoeg om te zwemmen. Nadat hij het 1x gedaan had begon hij het leuk te vinden en ging hij uit zichzelf zwemmen.
Ik ben naar de bioscoop in Palmerston North geweest met Emily, Hannah en Mary. We zijn naar de film Five Feet Apart geweest. Na de film hebben we nog wat gedronken in de pub.
Ik ben samen met Emily, Mary en Hannah naar een feest geweest in Feilding van Kieran, een vriend van Hannah. Hier zijn Hannah en ik blijven slapen.
Op 1ste paasdag hebben we allemaal uitgeslapen en heb ik voor onze hele 'familie' een paasontbijt gemaakt. We hebben allemaal 1 paard gereden en gezellig de rest van de dag niks gedaan en 's avonds een film gekeken.

Afgelopen week ben ik naar de hunt week geweest. De hunt vereniging van Waitotara bestaat dit jaar 125 jaar dus vandaar dat zij een hunt week organiseren. Ik ben maandag met Emily en Mary naar de hunt geweest en ik mocht Charlie rijden. Emily en ik zouden Mary ophalen in Bulls. Mary kon haar vrachtwagen ergens bij iemand in de paddock laten. Met de hunt deden 400 ruiters mee. De hunt was geweldig! Het was fantastisch weer, we hebben veel gesprongen (zelfs door het water en een dubbel) en we hebben veel gelachen. Op weg naar huis hebben we Mary eerst afgezet in Bulls bij haar vrachtwagen. Alleen de eigenaar van het terrein had het hek op slot gedaan. Mary belde haar vader om haar op te halen. Aangezien Mary's vrachtwagen ongeveer 5 meter achter het hek geparkeerd stond, heeft hij het hek van de scharnieren getild en zo het hek geopend waardoor Mary bij haar vrachtwagen kon.
Dinsdag en woensdag hebben wij de hounds getraind om aan de lijn te wandelen en gewassen voor de hound show. Donderdag was namelijk de hound show. We zijn hier naartoe geweest met David, Tim en Scotty. We hebben 6 hounds mee genomen naar de hound show namelijk Doug, Frosty, Fletcher, Zip, Speckle en Emma. Tijdens de hound show worden de hounds beoordeeld op verschillende uiterlijke kenmerken zoals de vorm van het gezicht, de lengte van de oren, stand van de voeten en nog een aantal kenmerken. De 6 hounds zaten allemaal in een verschillende klasse zoals beste hound die 1 seizoen gehund heeft en hound waar je het beste mee kan fokken. Van de 6 hounds werden 4 hounds terug geroepen voor een finale ronde, maar helaas hebben we geen prijzen gewonnen. Maar het belangrijkste is dat de hounds goed kunnen hunten in plaats van dat zij er goed uit zien, want als zij niet goed kunnen hunten dan hebben wij er ook geen plezier meer aan. Na de hound show was er de hoorn blaas competitie voor alle huntsmans waar Emily aan mee deed.
Vandaag was het ook Anzac day. Vandaag worden alle mensen die tijdens WO1 en WO2 gestorven zijn herdacht in Australië en Nieuw Zeeland. Tijdens de hound show hebben wij daarom 1 minuut stilte gehouden.

Vrijdag ben ik naar Mary geweest om haar te helpen op haar boerderij met het melken van de koeien. Het melken begint elke dag om 2 uur en duurt ongeveer 2,5 uur. We hebben de koeien in de stallen gedreven, handschoenen aangedaan en een schort om gedaan en de koeien gemolken. Mary legde mij uit hoe je de koeien moet melken. Je doet de cups om de uiers en het melken gaat daarna automatisch. Als de slang waar de melk door gaat niet meer warm is, dan is de uier leeg en kun je de cups bij de volgende koe om doen. Nadat we alle koeien gemolken hadden, hebben we de kalfjes gevoerd. We hingen een grote bak met spenen aan de stal en deden 2 liter melk per kalf in de bak. Sommige kalfjes moest je helpen om de speen te vinden door een vinger in hun mond te stoppen en ze zo naar de speen te begeleiden. Daarna hebben we een paar biertjes gedronken en een cheeseburger gegeten. Ik heb ook nog in een grote jcb graafmachine gereden. 's Avonds hebben we nog op konijnen en hazen geschoten in de paddocks van Mary en heb ik mijn eerste haas geschoten.

  • 29 April 2019 - 11:24

    Marieke Hofste:

    Hoi Sanne,

    Wat super stoer dat je dit avontuur in bent gegaan!! Naar de andere kant van de wereld, wat een geweldige ervaring moet dat zijn!! Ik hoop dat je nog veel spannende nieuwe dingen gaat doen (is voor de lezer ook leuk ) maar maak het niet te spannend want dan wordt je moeder zenuwachtig :_)

    Groetjes
    Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Jan. 2019
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 5000

Voorgaande reizen:

06 Februari 2019 - 09 Juli 2019

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: