Werk en hunts - Reisverslag uit Himatangi, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu Werk en hunts - Reisverslag uit Himatangi, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu

Werk en hunts

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 April 2019 | Nieuw Zeeland, Himatangi

De afgelopen 2 weken heb ik vooral veel gewerkt om een beetje geld te sparen. Ik heb namelijk een tour van 2 weken geboekt met een hop-on hop-off bus om het Zuidereiland te verkennen. De tour start op 1 mei, maar ik heb er nu al ontzettend veel zin in!

Op het werk is er weer veel gebeurd. De jaarlingen doen het super goed en leren elke dag meer. We hebben ze meegenomen naar het strand. Daar hebben we op de jaarlingen rondgereden terwijl Mark ons begeleidde aan een touw op een ander paard. Ze hebben rondgelopen in de duinen en op het strand zelf en ze hebben zelfs een stuk rondgedraafd. De jaarlingen hebben op dit moment genoeg geleerd en zij gaan nu op vakantie. We gaan nu de boys binnen halen om hun zadelmak te maken op dezelfde manier als wij met de girls hebben gedaan.
De racepaarden trainen wij veel op de track van de berg om hun sterker te maken en klaar te maken om naar hun trainer te gaan die hun klaarmaakt om te racen. Ook hebben we deze paarden een aantal keer meegenomen naar de racetrack om ze daar te trainen. Ik mocht Kirsten rijden op de racetrack terwijl Hannah Jewels reed en wij hebben een aantal ronden rond gegaloppeerd.

Naast het werk rijd ik ook nog 2x in de week Emily's second horse tijdens de hunts. De hunts zijn elke keer weer super gezellig en ik rijd veel samen met Mary. Ik heb een paar hunts meegereden met Charlie en een paar hunts met Axle. Emily heeft al 2 kills gehad. De 1ste kill was echt heel spectaculair. De eerste 3 uur konden de hounds de haas niet zo heel goed vinden, maar toen zij de geur roken hebben wij een sprint gehad van 40 minuten door verschillende paddocks en hebben we over meerdere hekken gesprongen en de hounds werden beloond met een kill. Ik heb van Tim als souvenir een voorpoot gekregen (nu maar hopen dat ik deze mee kan nemen naar Nederland).
We hebben ook de hound veiling gehad. Dit houdt in dat de hounds die vorig jaar voor het eerst gehunt hebben geveild worden. Emily vertelt iets over de hounds. Ze vertelt wie hun ouders zijn en hoe zij zich gedragen tijdens de hunt. Daarna kan er geboden worden. Als jij de hound gekocht hebt dan is het jou hound. Word jou hound de hound of the day, dan zijn die dag de drankjes gratis. Aan het eind van elke hunt beslist Emily wie hound of the day is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Jan. 2019
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 4993

Voorgaande reizen:

06 Februari 2019 - 09 Juli 2019

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: