Horse of the Year - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu Horse of the Year - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Sanne Veldhuis - WaarBenJij.nu

Horse of the Year

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Hastings

De trainingen met de hounds gaan steeds beter. Meestal ga ik mee op Fin en ik ben 1x mee geweest op Charlie. Aangezien we 2x in de week trainen, word ik er steeds beter in. Ik hoef niet meer door de metalen hekken, maar ik spring nu over de houten afzettingen heen. De hounds worden ook steeds beter en Emily had zelfs tijdens 1 training 2 kills.

Op het werk trainen we de paarden op conditie in de paddock of op het strand. Soms gaan we ook met de paarden over een pad door het bos. We zijn helemaal tot aan de top van de berg geweest. Op het werk is er ook een paddock met verschillende maten boomstammen waar we met de paarden springen.
We zijn begonnen met het trainen van de jaarlingen. De jaarlingen hebben nu een zadel en hoofdstel op. Jim heeft ook 2 jaarlingen die wij trainen nadat wij bij Mark zijn geweest.

De 4 racepaarden op het werk die 3 jaar zijn maken wij klaar om te racen. 1 van Marks andere paarden (Vega) heeft vorige week mee gedaan met een race en hier zijn wij wezen kijken. Vega staat niet bij Mark, maar hij is bij zijn trainer waar hij getraind wordt door de trainer en jockey. De race was in Otaki. We konden bij de stallen kijken hoe de paarden worden klaargemaakt voor de race. Vega is 2de geworden. We hadden van Mark $20 gekregen. We hadden $10 ingezet op dat hij zou winnen en $10 ingezet op dat hij 1ste, 2de of 3de zou worden. We hebben $20 gewonnen.

In het weekend trainen we geen paarden. We hoeven dan alleen de paarden en hounds te voeren en hierdoor hebben we tijd om iets leuks te doen. Emily heeft mij geleerd om met de trekker te rijden dus ik kan nu ook zelf de paarden hooi voeren.
We zijn naar de familie van Emily en Hannah geweest. Er zijn 5 familieleden jarig in 2 weken tijd dus dat vieren ze samen op 1 dag. We hebben bij hun opa geluncht, gepoold en tapas gegeten.
Ook ben ik weer naar het strand geweest met Buddy. Zo heerlijk dat het strand slechts 10 minuten rijden is. Dat is 1 ding dat ik zeker ga missen in Nederland.

Ik ben samen met Hannah naar de windmolen in Foxton geweest. Deze is opgericht door een Nederlander die hier Nederlandse producten verkoopt. Ik heb boerenkool, gevulde speculaas en kroketten gekocht. De rookworst was helaas uitverkocht dus deze moet ik een andere keer kopen. Het is hier elke dag ongeveer 24 graden dus het is toch nog geen weer voor boerenkool.
Hier om de hoek zit The Wines Bar & Grill. Dit is een pub. We zijn hier naartoe geweest met Emily, Scotty en 2 vrienden van hun om wat te eten en te drinken.

Emily en ik zijn voor 2 dagen naar Horse of the Year in Hastings geweest. Dit is de grootste wedstrijd in Nieuw Zeeland. Vrienden van Emily doen mee en wij konden in hun vrachtwagen slapen. We hebben Pony of the Year gekeken en zijn 's avonds met nog meer vrienden van hun naar de bar geweest. Een vriendin van Emily deed mee met het springen in de 1.25 meter klasse. Deze klassen hebben wij gekeken en daarna hebben we Horse of the Year gekeken en de Olympic cup.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Jan. 2019
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 4992

Voorgaande reizen:

06 Februari 2019 - 09 Juli 2019

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: